Vilken förändring

Nu har vi haft nästan en vecka av total förändring i rutiner. Ally somnar med mig mellan 22-23 och det är underbart. Inte bara att hon somnar tidigt utan att få somna med henne jämte mig. Nu längtar jag efter kvällen då vi får lägga oss och gosa och mysa och sjunga godnattsång ihop. Den olustiga känslan jag haft sen hon föddes har äntligen gått över- nu känner jag mig säker och njuter fullständigt som mamma!

Hon har haft samma sov och vakenrutiner i nästan en vecka och det känns skönt! jag vågar inte ropa hej ännu men nästan.. Detta betyder också att hon vaknar tidigare men det gör mig ingenting som egentligen inte har ngt emot att gå upp tidigt! Det är skönt att pyssla på morgonen och göra en kopp te och läsa en bok och prata med ally om nattens händelser. Hon är nämligen väldigt pigg på att berätta precis allt som hänt under natten på morgonen :-)

Igår var vi hos vännen Simon som har lovat oss babysaker och det va fina saker! Vi fick bla kläder, ett babygym ( fischer price) och en fin mörkblå babysitter. Hon inviger babygymmet as we speak och det verkar hon mkt nöjd med! Det skramlar och det pratas för fullt bakom mig! Perfekt! Tack snälla Simon!

Idag är Gary ledig och vi ska till Bilia och kolla in ny bil, V50, och till audi och kolla in ny bil. Sedan ska vi till verner&verner och kika på nya stekpannor för bröllopspresentkort!

image549

image552


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj,det ser jätteroligt ut!!!!
idag var det en stor bostadsbilaga med i GP, har ni Gp?

2008-02-25 @ 08:59:29
Postat av: Anna-Karin

Vad härligt det låter! Vi har f ö precis samma shoppingplaner hos oss: Lasse kollar bilar och jag stekpannor! Ska skaffa en större i vanligt gjutjärn efter att
- med hjälp av övriga familjen - ha avverkat ett antal teflonpannor genom överhettning! Härliga bilder på Ally! Längtar efter er, kram, AK

2008-02-25 @ 09:52:09
Postat av: Elisabeth

sötast i världen. roligt att/om ni kommer hit på lördag, ja håller påa tt övertala hannna att va me också:) systerkväll:) pusspuss

Postat av: Hanna

hej och hå, jag tror jag har världens finaste systerdotter.
hm, jag ska försöka vara med på lördafg, får se om jag hinner... ska nämligen vara i lysekil på lördag med barnoas, men ja kanskwe hinner så ja e i gbg typ 21.00? ja, jag får se. puss!

2008-02-25 @ 22:36:23
URL: http://simonsson8.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback