Linköping

Förra veckan hann jag inte skriva om Mello i Västerås. Men nu hinner jag för min dotter och man sover fortfarande :-)

Det skär i mitt melodifestivalhjärta när jag lyssnar på alla Linköpings bidrag och förkastar inte tanken på att skriva in en egen låt till nästa säsong. Skulle ha stor chans att komma vidare med tanke på kvaliten hittills på låtarna.

BWO-
LÅter som BWO med Rolinskis mesiga ljusa röst. Men ändå den minst dåliga låten ikväll.  Varken mer elr mindre. Kläderna var otroligt coola dock!

Mickey Huscic- Jag vet. Vi skickar en bosnisk ballad som rep. för Sverige i Serbien!! ??? My god.

Frida feat Headline
- Inte helt tokig. Jag dras med av den i tempot och gunget. Blev förvånad över finalpats- hade själv trott på 2a chansen. Men defenitivt en av två kandidater till min Ipod.

Therese- Opera kan jag  inte med. Och 2a chansen förstår jag inte. Vi satt och sa " kan hon på allvar tro att denna ska gå vidare" och resultatet visar ju att hon trodde det. Therese alltså. Jag gillade verkligen inte denna.

Patrik Isaksson-  PrettoPatrik har jag aldrig gillat.Så det spelar ingen roll vad han gör. Jag anser att han inte kan sjunga.

Caracola- Denna va mkt fart i, typisk "doarefräng" som är lätt att sjunga med i . Hoppades på 2a chansen och fick som jag ville. Mkt snygga klänningar btw. 2a och sista bidraget till min Ipod.

Ainsbusk- Denna balad lät lika över hela och jag tror vi somnade till den för inte imnns jag något av framträdandet. Tråkig.  Inte på långa väger Josefin Nilsson 2005 " Med hjärtats egna ord" som blev en av mina favoriter och en långkörare i Ipoden.

Eskobar- Vart nyfiken på denna låt och den funkar i bakgrunden när jag städar men inte i Mello sammanhang., Tyvärr. Lite tråkig refräng. Men snygga va dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback