Lättrörd

Kom inte hem till mig på onsdagar mellan 21-21.30 för då sitter jag och tittar på Barnmorskorna på 1:an och lipar! Jag längtar såå till min andra förlossning- inchalla- och det fantastiska med att föda barn!

Att föda Ally är det häftigaste jag har gjort och hon blir tre månader imorgon! Kärleken till henne växer varenda dag och ibland känns det som att jag inte kan ta alla känslor jag har för henne. När det är bara vi två uppe och ammar kl 04.15 kan jag börja gråta när all kärlke kommer över mig när jag ser ner på henne. Att det kunde vara så här underbart!
Jag älskar henne över allt annat och denna kärleken har jag aldrig upplevt- helt villkorslös och naturlig!

Här är några bilder från den första tiden som jag fick av Helena:



och här är några från nu:



Vad händer med henne nu då?Vi har bytt stl på blöjor och kläder- hon växer! Hon har hittat sina häder som frekvent åker in och ut i munnen och hon suger högt och ljudligt på dom och dreggel dreggel överallt- funderar på att köpa en sån här för stt skona lilla hakan och kläderna.

Hon sparkar och ålar sig och pratar och tjuter mkt nu under babygymmet och vi leker och leker, tittut, imse vimse spindel, prästens lilla kråka och sånt.. hon gillar det verkligen! Jag njuter så av att vara hemma med henne och vi har så mysigt och jag längtar efter henne varje sekund jag inte får va med henne. När vi ska natta henne längtar jag redan till första amningen då vi kan mysa och viska i mörkret bara hon och jag :-)
Jag känner mig så mycket säkrare i mammarollen- jag känner mig som en mamma helt enkelt ha ha ha

När hon vaknar- vilket hon alltid gör ljudlöst så det är inte alltid vi märker det. Kanske sover vi själva elr så är vi inte i samma rum under vilan- så mornar hon sig ett tag. Ligger och tittar, gäspar och kollar läget. Det kan hon göra ett tag. Ligger helt still och spottar ut nappen. Sedan talar hon om med ett leende att nu är jag OK. Nu kan vi leka elr kramas elr pussas elr vad ni nu vill göra. Är vi inte i samma rum hör vi ett högt och ljudligt "ÄH" som talar om att nu är jag vaken här inne, kom och håll mig sällskap. Ger oss alltid ett leende när vi kommer in. Hon är bedårande och vi har så mysigt i vår lilla familj när vi leker och kramas och busar och pussas!

Nepp- nu ska ja till sängen. imorgon ska vi ner på stan och träffa gammlefaster A-K och shoppa lite på H&M 50% dagen och sedan kommer Hanna hem och tar lite kort och äter lite med oss. Mys mys.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: MAMMA

En alldeles underbar rapport!!!! ja, du är en duktig mamma och Gary en duktig pappa!!

2008-04-03 @ 00:17:33
Postat av: Elisabeth

Va mysigt det låter. Längtar efter er!

2008-04-03 @ 13:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback