Möhippan!

Ja så vart det då dags för min möhippa i helgen  som var, helt utan min vetskap- otroligt välplanerat!
Jag skulle som planerat jobba korthelgen ( lördag kväll-söndag dag) och hade ställt klockan på lördag morgon men innan den ringer så ringer det frenetiskt på dörren.

Gary, som visste om detta,  hoppar ur sängen och jag undrar vad det tagit åt honom- vi öppnar aldrig om vi inte väntar ngn. Speciellt inte en lördag morgon kl 9.00. Jehovas tänker jag och lägger mig ner igen och drar täcket upp till hakan. Sen hör ja plötsligt 12 tjejer skrika  MÖHIPPEDAGS och fota och fota och jag fattar ingenting :)

Nyvaken... jag har ingen aing om detta!

Jag hade nämligen planerat in att det skulle ske helgen efter då jag va ledig. Sista helgen innan vi åker :)
Iaf så får ja lite panik och ropar på min Helena eftersom jag inte vill säga högt till alla att hon tyvärr fått fel på helg, jag jobbar idag och ni måste gå hem allihop igen. Så jag säger till henne " Helena jag måste få prata med dej ensam- NU" och skrämmer upp alla att bebisen är dålig elr ngt. Jag talar om för henne att jag ska jobba idag och hon löjlar sig och skrattar och frågar Linn ( jobbakompis) om jag jobbar. Nej säger hon- en annan tjej jobbar åt mig. Så de har klurat och trixat och fixat så jag blev ledig!

När jag väl fattat detta så blir det med ens väldigt spännande- min möhippa! Jag fick en rosa T-shirt och alla andra tjejer fick svarta. Jag hade bett om att inte få bli utklädd nämligen...
 

Snabbt iväg till första punkten som var en skööön gravidmassage på Hagabadet i 55 minuter. Sedan vidare till syster lägenhet i Johanneberg för lunch med alla.
Jättegott!

Presentöppning,promenad stod på schemat tills plötsligt vi ska ner på stan för nästa evenmang som är sminkning och färganalys på Face på Hvitfeldtsgatan. Jag var vår med inslag av vinter hihi..

   
Alla andra tjejer fick en snabbanalys av huden också- det va intressant. Om man va rosatonad elr gultonad.

Sedan drog vi vidare till Manana på kungshöjd för goda goda Tapasrätter. Blommorna jag håller är goda råd min härliga vänner skrivit till mig på fram och baksida. En bukett som aldrig vissnar :)

   

Sist men inte minst ( fast inte godast :) så var det chokladprovning på Vegagatan som stod på schemat. Mörk choklad och dess historia!

    Hanna är måttligt road hihi..

Kl va ca 22.30 när jag kom hem. Snabb dusch och rätt i säng. Så trött!
Men oj vilken underbar och rolig dag jag hade med alla mina vänner runt mig och det kunde int varit bättre!

Kommentarer
Postat av: Malin S

Vilken skoj dag dina vänner ordnat ! Jag tyckte det kändes lite konstigt efter min möhippa liksom, jaha då var detta gjort, med tanke på att det endast händer en gång i livet =)

Postat av: Maria

Malin- ja så känner jag faktiskt åxå! Det gick så fort :)

2007-09-19 @ 17:28:52
URL: http://sskmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback