Lördag



Idag är det mysdag i P.O.P klänning.
Gary är i London och jag kollar på friidrott och skriver listor till bröllopet.

Igår åkte vi iväg, jag ch Sofia, med vagnen, nr 3, till valand där vi hoppade av och hon ledde mig kors och tvärs till en restaurang, svarta oliver, där vi spenderade följande 3 timmar med god mat pch dryck. ja det kan va nog så gott med iskallt vatten och en citronskiva i. En av mina absoluta favoriter :)

På menyn valde vi:

Förrätt:
- TZATZIKI MED BRÖD
- SVARTA OLIVER SALLAD
ROMANSALLAD, RUCCULA , VÅRLÖK, RÖDLÖK, GRANATÄPPLE, VALNÖT, AVOCADO, OLIVER OCH VITLÖKSYOUGHURT

Varmrätt:
- METAXAFLAMBERAD TOURNEDOS
MED STEKT ANANAS, MARINERAD SPARRIS, VITVINSÅS, PEPPARSÅS OCH POTATISGRATÄNG

Vi tog lika där :)

Efterrätt:
- FRUKTSALLAD MED VANILJGLASS

Vi delade på en för den va stor och vi va så mätta. Oh så gott de va!
Sofia tog ett glas vitt och jag tog vatten med citron.

Vi hade fantastikst mysigt och roligt! Vi har alltid så mkt att pata om trots att vi bor tre hus från varandra så servitören kom tre ggr och frågadeom vi beställt- när vi inte ens hunnit kolla på förrätten hihi. Det tog tid... vår varmrätt va redan klar och hade väntat på oss medan vi åt förräten- men vi måste ju få prata åxå :)

Rekomenderas varmt! Väldigt mysig lokal också!
  
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Malin S

Jag har varit på svarta oliver en gång och blev väldigt nöjd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback