Rödbetsbullebak

Idag skulle jag ge mig på uppgiften att baka rödbetsbullar- som lilla mor bakat i alla tider och som jag älskar! kan väl inte va så svårt!

Det tog låååång tid och smeten blev aldrig deg och smidig :) Men Sofia kom över och hjälpte mig och vi fick ihop tre plåtar iallafall. ca 45 bullar på en smet som skulle ge ca 70 ha ha ha... jag tror min kära mor gör dom lite mindre dock. 45 bullar räcker gott och väl och de kom ur ugnen och såg ut som de skulle iallafall! Jag är nöjd med min rödbetsbullepremiär. Hoppas de smakar som de ska nu också...

Söta sofia skär mellan bullarna som gräddade in i varandra :-)

Två plåtar av tre

Nu ska ja provsmaka!

Kommentarer
Postat av: mamma

de ser alldeles perfekt läckra ut!!!!

2007-12-10 @ 23:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback