Julgodisbak

Idag har LInn varit hos mig nästan hela dagen efter att vi gått på stan en stund och fikat och köpte ursöta knästrumpor på Noa Noa, prickiga köpte vi båda två.

Sedan följde hon med mig hem och vi provbakade julgodis som ja ska " på riktigt"- baka på fredag! För att liksom välja va ja ska ta med och hur det egentligen blev :) Visade sig att vi gott och väl hann med fyyra olika sorter!

- 5 minuters kola ( favorit, den ska bakas på fredag )
- Knäck ( åxå favorit ska åxå bakas på fredag ) med nötter och utan. Linn tål inte nötter. Mkt lättare att göra det än jag trodde.
- Chokladkola ( stelnar aaaldrig- vi gjorde nog fel. Men mkt god! Tar bara för lång tid tror jag.
- Gräddkola ( ehh...blev åxå fel antagligen. Såg inte gott ut, ingen kolakonstistens- bara mjölig. Vi gjorde nog fel här :-)

Summa summarum: Knäck och 5 min kola ska med.

image404

Kommentarer
Postat av: mamma

oj vad ni är duktiga!! Det ser läckert ut!!

2007-12-20 @ 00:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback