N. Y blev inte av!

Nej- igår skulle vi åkt till N.Y för att la gå på bröllop på lördag. Garys partner på The Rover ska gifta sig. Vi kommer fram till incheckningen kl 10 och flyget går kl 13 så vi har gått om tid på oss.

Väl framme säger damen att vi inte får åka! jag får- men gary får inte. Han är brittik medborgare och har brittiskt pass och tydligen saknar det en streckkod och ett visum som engelsmän måste ha för att komma in i USA. Till saken hör att Gary frågade resebyrån rätt ut "måste jag som brittisk medborgare ha ngt slags visum eller så, specialtillstånd för att komma in?" Och hon säger tillbaka " Nej det måste du inte"

Tydligen måste han det.

Så fram vi var körda på det flyget kl 13.00. Våra altenativ var att Gary åkte, samma dag, fram och tillbaka till amdassaden i stockholm och fixade visum- gick ej att faxa tyvärr. Eller att han åkte, samma dag, fram och tillbaka till London och skaffade nytt pass. Detta gick inte så bra så kl 13.30 var vi helt körda på att åka alls. Kändes sådär kul och lite chockartat liksom!

Så vi fick helt enkelt ta tillbaka väskorna och åka igen.
Lite sura och upprörda och förbannade tänkte vi att vi måste åka ngnstans iallafall så vi åkte ut till Säve och bokade flyg till morgondagen, idag, till London enbart. Känns bra nu iallafall.

VI lovade varandra igår att inte prata om denna dagen mer ha ha, så efter jag skrivit ner detta ska jag inte yttra ngt  mer!



Kommentarer
Postat av: Emelie

det känns liksom typ overkligt att sånt händer - för sånt HÄNDET INTE - bara i filmens värld. men nu ska jag inte heller prata mer o det då, om du inte vill ;) have a great time in London, babe!

Postat av: Hello

Vad surt!!! Så, nu ska jag inte heller prata om det mer ;) (Kom hit istället!!!) Miss ya sweetie! Fick du mitt kort btw? Kram å ha en bra London tripp!

2006-09-26 @ 07:08:46
Postat av: maria

Hello- jag fick det nu idag när vi kom hem. tack älskling. Saknar dej med!

2006-09-26 @ 16:45:15
URL: http://sskmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback