Råttan i reccen

Eller en mus va det väl snarare. En stor mus.

Detta händer:
Jag sitter på min rast i ett annat rum- Sofia kommer längs korridoren " Maria Maria- vi har en mus i receptionen"

Sofia huttrar till medan jag förtjust hoppar upp " var är den, var är den"
Hon letar efter ngt och fånga den med och kommer ut med en galge(?) och en tom soptunna ha ha ha och springer efter mig. Musen har gömt sig under Cola-automaten och Linnea står bakom disken och checkar in folket. Sofia ställer sig på säkert avstånd och jag kikar i under. Jag ser inget så jag ruskar på automaten lite och musen kilar ut under vår svängdörr bakom disken och Linnea hoppar från ena sidan till den andra- ett JÄTTEHOPP hihi... jag springer efter och lägger mig på alla fyra och föröker få in den i min soptunna, kolla synen, och Linnea blir plötsligt djärv och slänger ut alla sopor ur den soptunnan vi har i receptionen och jagar den mittemot mig så att vi fångar in den liksom. Alla sopor ligger nu på golvet istället :-)

Vi kan inte fånga den för den är så rädd och gömmer sig bakom allt som finns. Till slut säger Linnea " Jag tar den i händerna" Nej skriker jag- smittorisk" Men hon har redan lyft upp den och jag håller fram min soptunna och hon slänger ner den däri.

Jag rusar ut till skogskanten och släpper ut den där den ska vara.
Hur 17 har den letat sig till oss i första taget??

Phu... här är aldrig tråkigt.
Rasten är slut- nu ska ja byta av Sofia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback